top of page
  • Viziuni de Scriitor

„Pene, cenușă și Elfi”, Vol. II - M. K. LYNN (⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️)

Updated: Jul 22, 2021




Am să încep prin a spune că, spre deosebire de primul volum, am apreciat faptul că acesta a venit însoțit de o descriere satisfăcătoare și am reușit să îmi fac o idee despre ce va avea să se întâmple.


Acțiunea începe cu Fred Brown, aflat la școala Lumiére, unde profesorul Ben îi avertizează de scuturile împotriva semnalelor telefonice. Mi-a plăcut foarte mult atmosfera creată, o atmosferă tipică de școală, cu elevi revoltați de cele auzite și cu personalități multiple, care se diferențiau prin prisma limbajului și al modului în care aceștia au reacționat. Față de primul volum, aici deja am reușit deja să pun ochii, încă din primele pagini, pe un personaj preferat - dincolo, povesteam de partea în care ni se dezvăluie motivul pentru care Fleur aleargă în fiecare dimineață pe străzile Londrei, undeva pe la pagina 200 și umpic. Aici mi-a plăcut foarte mult de Fred.


Ben este genul de profesor libertin, fără rețineri, care nu se încadrează în tiparele obișnuite. Acesta le vorbește elevilor cu picioarele sprijinite de catedră, ca și când s-ar afla între prieteni. Clasa a fost una interesantă, atipică, formată atât din Îngeri, cât și din Gardieni și Demoni - Hail. Mica sa parte de poveste de la început mi-a captat întreaga atenție și mi s-a părut intrigantă, a fost momentul care m-a făcut să intru în atmosfera aceea magică și să citesc în continuare.


Am apreciat explicațiile și motivațiile bine puse la punct din spatele fiecărei acțiuni ale personajului Fred Brown, precum și situația relației lui cu colega sa de clasa.


Intriga se declanșează în momentul în care Fred primește un mesaj de la sora sa - Alexya - în care îi cere ajutorul. Fred, fără să mai stea pe gânduri, evadează din școală și aleargă îngrijorat să afle ce s-a întâmplat. Pot să spun că m-a distrat ceea ce a aflat de la sora sa și motivul pentru care l-a băgat în probleme. Alexya mi s-a părut genul de adolescentă rebelă, revoltată de restricțiile vârstei sale, pregătită oricând să evadeze și să simtă libertatea unui adult. Fata reprezintă încă un personaj care l-am apreciat ca fiind bine conturat.


Inițial mă așteptam ca acțiunea să fie relatată doar din perspectiva lui Fred și a lui Fleur, însă am avut și capitole dedicate lui Seth și Ben. Un lucru care m-a surprins plăcut a fost faptul că au existat și capitole pentru Alexya. Credeam că vom afla ce i s-a întâmplat abia spre finalul romanului, dar faptul că a fost prezentată și partea ei m-a bucurat mult.


Față de primul volum, aici am simțit o oarecare ordine în capitole și în perspectiva personajelor, am simțit cumva că lucrurile au fost foarte bine puse la punct și, parcă, înainte să dau foaia mai departe am știut la ce perspectivă să mă aștept.


Ceea ce apreciez în mod deosebit - și probabil că mi-a scăpat în recenzia de la primul volum - este acea legătură între Gardieni și Îngeri. Îmi place legătura dintre ei, îmi place cum sunt nevoiți să interacționeze și cum depind unul de celălalt și au nevoie unul de altul.


Dacă primul volum s-a concentrat pe introducerea cititorului în atmosfera magică a Londrei, aici am avut parte de mai multă acțiune, volumul a fost mai dinamic și mai activ.


Ne sunt prezentate și câteva fragmente-amintiri - un alt element ce oferă dinamism cărții.


Un alt lucru interesant - pe care eu nu prea l-am întâlnit în alte cărți - a fost prezența Vampirilor printre o tematică cu Îngeri și Elfi. Acest lucru demonstrează că autoarea este capabilă să combine oricare lumi magice și să creeze un univers cu propriile reguli logice și bine definite.


Dacă fiecare volum a crescut în intensitate și a alimentat punctul culminant, finalul a fost și el unul pe măsura așteptărilor. Fleur reușește să facă o legătură între locul în care se îndreaptă alături de Fred, ajungând la concluzia că familia lor au mult mai multe secrete decât pare. O pagină mai încolo, ajunși la destinație, Fred conștientizează pe deplin scena din fața sa - un teatru.


Ultimele două propoziții în care ni se prezintă soarta și alegerea tulburătoare a Lorei Brown - mama celor doi - reușesc să construiască un amalgam de emoții și crează un final deschis, lăsând loc de și mai multe secrete. Recomand. ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

77 views0 comments
Post: Blog2_Post
bottom of page